Algaines kiviajast, näited tänapäevast ning sellised, et samastavapanevalt suunasid nii saalisistuvaid mehi kui naisi naerupahvakutele. Naersin minagi. Lõbus oli ju. Võrdlused nagu näiteks korilane ja kütt, mida küünikud nimetaksid üübernaiivseteks, olid tegelikult oma lihtsuses andekad ning ülekantavad mitmesugustele situatsioonidele. Samastun täitsa vabalt.
Tundus, et tekst pole praegusel kümnendil kirjutatud- „seksi ja vägivalda“ oli vähe. Samuti puudus täielikult homoteema. Internetiotsing näitab, et tegemist 90-ndate alguses kirjutatud tekstiga, mis Broadway`l etendus 1995.
Samas ei saa üle ega ümber soorollide stereotüüpsuse teemast. Kõik on etenduses pudistatud detailideni arusaadavaks- ise peab niipalju vaeva nägema, et leiad situatsiooni oma elust millega laval toimuvat siduda. Need meile pealuu sisse kulutatud stereotüüpsed mütoloogiad aitavad kaasa sellele, et noored isad küsivad jätkuvalt „väeh, mismõttes isapuhkus?“ ning mõned naised tunnevad end imelikult kui neid šoppamine ja uued kosmeetikumid eriti ei eruta. Ainus millega ürgmees oma progressiivsust üles näitas oli see, et ta mõtles, kuidas ja miks tema naine mõtleb ja käitub.
„Ürgmees“ ei ole intellektuaalne raketiteaduse-potentsiaal ning keeruline oleks ka selleks samatasemelisi variante leida teemal, mida on viimase kümnendite jooksul söögi alla ja söögi peale leierdatud. Selleks, et Simone de Beauvoir`ga võrdväärset dialoogi pidada, on kahtlemata muud üritused. Jätkem kõrvale stereotüüpide põlistamine ning kõikvõimalikel areenidel peetavad sugudevahelised lahingud. „Ürgmees“ on puhas meelelahutus, mille pärast ehk oleme pärast veidi paremad inimesed, sest püüame enam mõista oma partnereid ja armastatuid.
3 kommentaari:
Olen suga täitsa nõus.
Üks oluline asi oli see, et Jannu sai minu poolt rehabiliteeritud. Peale toda õnnetut ära jäänud Mesimeest, vaatasin teda alati skeptiliselt. Tegelikult on ta ju päris andekas koomik, tundus peale Ürgmehe vaatamist.
Viimaste näidete kohapelt oskab mängida ka tõsisemates etendustes. :)
Postita kommentaar