esmaspäev, 26. jaanuar 2009

Lauldes kaduma läinud

Olen viimasel ajal tähele pannud järgmist tõika. Lauludest räägitakse vaid seoses nende esitajaga, või sageli koos viisi autoriga. Sõnade autor läheb sageli kaduma. Näiteks Ruja laulu "Teisel pool vett" seostatakse Alendri uppumissurmaga ning peetakse ekslikult Alendri ettekuulutavaks loominguks. Tegelikult kirjutas need sõnad Lehte Hainsalu ning ajendiks olid kirjanike maja liikmete omavahelised lahkhelid. Tõnis Mägi kirjutab ise ka lüürikat, kuid mitmed tema kuulsaks lauldud lugude sõnad on Villu Kanguri sulest. Kui paljud teavad, et The Sun`i kontorirottide hümniks saanud hitt "Kuu on päike" on Aapo Ilvese sulest?
Kokkuvõtvalt valutan südant, et miks ei saa vaimukate tekstide autorid väärilist tähelepanu.

Kas selle sõnade autori "kaduma mineku" puhul on tegemist infoohtras ühiskonnas orienteerumisel kaduma mineva detailiga? Rahvafolklooriga, mis samastab esitajat lauldavate sõnadega ning armastab selliseid narratiive ?
Mis teie arvate?

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

http://www.kalale.ee/sisu/NCwzOTk3MTksMSwwLDE/

Siin on kirjas veel üks versioon Teisel pool vett sõnadest.

ilves@metsas.ee ütles ...

"...et The Sun`i kontorirottide hümniks jne..."

mina tean. aga ma olengi selline tark poiss

Anonüümne ütles ...

Mu meelest saavad üldse viisi- ja sõnade autor teenimatult vähe tähelepanu. Ikka mäletatakse lugusid esitajate järgi.

Samas oli ju eelmise riigikorra ajal võimalik just laulutekstidesse palju mõtteid ära peita. St tekst on tähtis. Ja selle looja ka.

Ma pole kunagi süvenenud sellesse, kes kirjutab poplaulukeste "ma tahan sind, sa tahad mind, oh krt ma ei tunnegi ju sind" tekstide autoritesse. Terve laul otsa millestki rääkida ja mitte midagi öelda, on ka hea tulemus. Aga see on juba teine jutt. :)

Alenderi laulude tekstide autorid leidsin üles. Kas panime väga mööda?

Littlewing ütles ...

Tundub, et ei pannud mööda. Ainult Viiding oli enamasti siiski Üdi :)!

Ilvesele ütlen, et jätkuvalt väga head sõnad on! Au ja kiitus.