esmaspäev, 5. november 2007

Tallinn 1970

“Teretulemast võistluskontserdile Tallinn 70 ! Üksteist aastat järjest kõlavad Estonia kontserdisaalis vana aasta õhtul uued laulud ja muusikapalad. Ja teil head kuulajad on võimalik otsustada missugused te võtate kaasa uude aastasse.“

Sissejuhatus (P. Saul)
Ei, te ei ole sattunud vaatama mõnda 50-ndate aastate Hollywoody filmi. Tegemist on endiselt Estonia kontserdisaali ja Peeter Sauli juhatatud orkestriga.

Palus pohli punetab (Naissoo- Saar)
“…aga ööd on uneta…” kostab unelev bossa noore ja sumedahäälse Marju Kuudi esitusel. “…ei saa mõtted magada, ei saa” ning ka see sume unistus ootab ja igatseb, et tuleks taas keegi, kellega “õitseb õhk ja laulab liiv ja suvi seisab hetkeks”.

Meremuinasjutt (Naissoo- Beekman)
Valsitaktis lugu viib meid meid purjekate ja meremeeste seltsi, kes unistavad valgetest purjedest ja sinistest rannikuviirust. Ja tormidest suurtest ja kurjadest ja karidest kraapavast kiilust. :)

Armunud mees (Oit- Karmo)
Totaalne hittlugu, mille lõpuosas kõlav gruuvi saksisoolo muudab lisaks šarmikas-särtsakale Helgi Sallole selle loo veelgi vürtsikamaks. Kergete kiljatuste vahele. Absoluutselt andekad on siinkohal sõnad, mis mõnele lugejale ehk kindlasti tuttavad tulevad ette ühe Tartu muusikalise kollektiivi repertuaarist ;).

Armunud mees on üks naljakas mees 2 X
Ta ?…… …………? ning tähtis nägu ees
Armunud mees on üks imelik mees 2x
Ta unustab maised asjad ja hõljub pilvede sees

Ei iial ta torise, diivanil norise nagu meestel moeks
Ei iial ta urise, toiduga nurise ning ei lehte loe
Seepärast armunud mees on üks hinnatud mees, jaja!
Sest armunud mees on üks hinnatud mees

Armunud mees on üks naljakas mees 2x
Tal alates pulmapäevast on tähtis nägu ees
Armunud mees on üks imelik mees 2x
Ta kunagi kuigi kaua ei hõlju pilvede peal

Siis peagi ta toriseb, diivanil noriseb nagu meestel moeks
Ta meeleldi uriseb, toiduga nuriseb ning vaid lehte loeb

Seepärast armunud mees on üks hinnatud mees
Sest armunud mees on üks hinnatud mees

Nii kaua kui jääb ta selleks, ja on üks armunud mees 4x


Tantsima ! (M.Hunt)
Sheik –sheik- sheik –sheik –sheik- sheik –sheik
Kuulutab rõõmu noorusest, armastusest ja tantsimisest! Vello Orumets ja neiud hüüavad
“ Tantsima tantsima tantsima nüüd kutsub meid kõiki, kõiki see viis,
Tantsima ruttu, sest kevadöö meilt hommik peagi viib!” ja saalis lippab ringi Amori-poiss.

See on mu laul (Ojakäär- Promet)
Kurvameelne valss. Siinkohal on meloodia tonaalsus ning rütm ja selle loo lugu öeldud juba nende sõnadegagi. “Mul on üks laul, mida keegi ei tea ja teised seda teadma ei pea. Hall on mu laul, on kõle ta viis, kui süda on lõhkemas ta tuleb siis“.
Ka Marju Kuut on siin hoopis teise kõlaga, kui teda tema kuulsamakslauldumatest paladest (näiteks Raagus sõnad) teatakse.

Sa minu kauge kallas (Kõrver- Kesamaa)
Taaskord valss, kuid seekord keerutab meid Voldemar. Veidi liiga ilutsevad sõnad. Sellel kogumikul paraku minu jaoks kõige kaugemaks jääv pala. Aga valss!

Ma pean sind südamega kuulama (Oit- Saar)
Ammuilma klassikaks saanud värsiread, mida on päris paljud erinevad artistid tõlgendanud. Seetõttu on see ka kuulajale- lugejale tõenäoliselt kõige tuttavam lugu.
Tõesti, liiga palju õhku õhkub sõnadest, liiga palju pagemist on pilkudest, liiga palju eksimist on hetkedes, liialt palju karedust on kätes, et hoida kedagi väga väga erilist. Kõiges tuleb südant kuulata ja kaasata!

Kummutame kuldset kruusi (Taniel- Luik)
Mõned vaimukad nõuanded, mida Andres Otsa kehastatud topsisõber võiks soovitada nii mõnelegi tänapäevasele trimpajale. “Esimene viin on vih(g?)a, teine tundub tuline, aga kolmas kruus on kuldne, neljas naerunäoline. Viies viin viib viisakuse, kuues kiusab kurjustama, seitsmes sõge sõeluma, kaheksas karvu katkuma”

Ja ega üks lõbus trimpaja pole ometi siis joodik: “kalli kambrisse ma kaon kohe pärast kolmandamat “! Iga naine teeb siinkohal omad järeldused :P.
Sündimees selles loos on Doorsi sündimehe Ray Manzareki “Vend”.

Lorilaul (Oit- Parve)

Eesti rahvas ei saa ilma lori ajamata. Seekord on lugu lõbusatest pulmadest, kus nii mõnigi asi kisub minema vastupidi Dagö ridadele “sest ju plaanitud oligi nii, milleks kurvastada”. Aga ei kurvasta selles polkas needki pulmalised!

Kasatšok (Lipand- Karmo)
“Õhtud pikad ja sumedad, patsid pikad ja sumedad..”
Kutsutakse tantsima neide, kel kärsitus jalgades. Ja kutsujaks bravuurikas noorsand Vello “mina üksi neiud, ei ole kollanokk, näitan teile, mis ma võin kui kõlab kasatšok”, vokaalselt saadavad teda Lained.
Läheks isegi ;)!

Roheline taevas (M.Hunt)
Rõõmus ja hoogne biitpala, kus hullutav saksofon paneb kohe iseenesest jalad tatsuma ja puusad liikuma. Suurepärane finaal nii ühele kontserdile kui vinüülplaadile.
Minu kõrvus kumiseb see juba päris mitmendamat nädalt. Kahju, kallid sõbrad, et helisid ei anna siia kanda….aga tulge mulle külla ;)!

“Nüüd seisan akna all oodates millal sa tuled
Ootan ma sind ja aeg tukkuvat näib
ei pole palju vaja mul rõõmu et tuua
mu kõige suurem rõõm koos sinuga käib”

3 kommentaari:

Wikmanipoisilik džentelmen ütles ...

Harju KEK pakub: Armunud mees!

Littlewing ütles ...

Ei saa siinkohal kohe vastamata jätta.
Inju KEK pakub: Läti naine!

Marissa ütles ...

ooo,minu kõrvad kuulsid eile esimest korda sellist fantastilist lugu nagu "armunud mees" ja nüüd ma olen ennast pööraseks otsinud et seda kuskilt kuulata saaks,aga tänu sulle sain ma vähemalt teada kes on esitaja. Aitäh!