neljapäev, 13. september 2007

suured terasest massinad



Mulle nad meeldivad. Nad on mitu korda suuremad kui mina ning hoopis teisest puust.
Liiguvad parajalt kärarikkalt ning liigutavad asju ja inimesi ühest kohast teise.

Teie ees:
Auruvedur 52 3368 (vasemal) ja elektrirongi juhtvagun ER 1-2303 (all)







Ja minu lemmik:
Auruvedur L-1646
Töökorras L-vedur kaalub 103 tonni + täis tender 78 tonni. Katla tootlikus on kuni 16 tonni auru tunnis, masina võimsus kuni 2125 hobujõudu, piirkiirus 90 km/h. Eesti oludes vedasid need vedurid kaubaronge normaalkaaluga 2800 tonni.

1963. aastal vahetati L-seeria raskete kauba-veduritega välja kogu Eesti laiarööpmeliste kaubavedurite park ja need vedurid kindlustasid kogu kaubaveo siinsetel laiarööpmelistel liinidel kuni liikluse motoriseerimiseni 1970. aastate algul, mil Eestis oli 66 sellist vedurit (allikas: rongi küljes olnud tahvel).


Rongi rattad ragisegu !!!

Haapsallu juhtute, siis soovitan soojalt külastada raudteemuuseumit :).

3 kommentaari:

Wikmanipoisilik džentelmen ütles ...

Oi, mulle meeldis seal rongide keskel ;)

Iris ütles ...

Margit, Margit...need on minu mupsud juu...

Littlewing ütles ...

On on tibu, need on Haapsalu omad :). Tartus nii huvitavat kraami ei leia, sinna peab põneva kraami ise kaasa võtma ;).